Riadah di TAMAN BUAYA, NO 2 tu BEST!

Riadah di TAMAN BUAYA, NO 2 tu BEST!

Kita tengok dia, Buaya tengok kita...Eh...

KALAU ke Melaka pasti ramai pengunjung tak lepaskan peluang ke Taman Buaya. Tapi, bagi orang Melaka, ada yang rasa Taman Buaya ni kurang daya tarikan.
Sebenarnya Taman Buaya ni sangat menarik untuk dijadikan tempat beriadah dan meneroka bersama anak-anak. Macam-macam aktiviti yang boleh di sini. Nak tahu apa yang best? Jom baca perkongsian ni.

1. Di sini ditempatkan pelbagai spesis buaya dari serata dunia seperti dari Amerika dan India.

2. Anda boleh lihat buaya ni secara live depan mata, tak perlu dah pergi luar negara semata-mata nak tengok spesis buaya berbeza.

3. Terdapat juga taman tema air dan rumah hantu di sini. So, sambil bawa anak tengok buaya anda juga boleh mandi-manda.

4. Selain tu ada juga pelbagai aktiviti menarik seperti persembahan, bagi makan buaya, persembahan ular dan lain-lain dilakukan oleh pihak pengurusan.

5. Kat dalam ni juga ada taman burung dan haiwan lain seperti arnab yang pasti menjadi tumpuan anak-anak.

6. Secara keseluruhannya apa yang anda boleh lakukan di sini adalah melawati Rumah Mamalia, Rumah Reptilia, Taman Tema Air, Lembah Buaya, Rumah Hantu, Pulau Kura-kura, Taman Herba dan memberi makanan kepada haiwan-haiwan jinak.

SERTAI Group FB MelakaKini. LIKE/Follow FB Page MelakaKini. Jangan terlepas berita Negeri Melaka!.

CATEGORIES
TAGS